Friday, 6 August 2010
« Marie-Mathématique »
SERGE GAINSBOURG
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http://www.tetedechou.com/discogaphie.html
Diffusée à partir du 28 octobre 1965, « Marie-Mathématique » est une série de six films d'animation noir et blanc de cinq minutes, qui met en scène la première héroïne TV de science-fiction. Les lyrics interprétés par Serge Gainsbourg (et écrits dans une forme fixe ancienne, le virelai, par l'écrivain André Ruellan, beau-frère de Forest) participent pleinement à la réussite de cette adaptation de BD à la TV
Jean-Claude Forest
http://www.bdparadisio.com/scripts/detail.cfm?Id=209
En 1964, il partage avec Remo Forlani la rédaction en chef du journal Chouchou et crée "Bébé Cyanure" et écrit "Les Naufragés du Temps" pour Gillon. Après avoir produit un photo-roman pour Plexus (Les Magiciennes), et tandis que les droits cinématographiques de Barbarella sont achetés par le producteur Dino de Laurentiis (Jane Fonda sera Barbarella et Vadim réalisera le film), Forest écrit, dessine et coréalise pour l'émission TV, Dim Dam Dom, Marie Mathématique. C'est une comédie musicale en papier découpé animé. Gainsbourg chante les lyriques dont il a écrit la musique sur des paroles d'Adré Ruellan.Vadim réalise Barbarella à Rome. Forest dessine la plupart des décors. Le film sort en juin 1968.
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By many, Jean-Claude Forest is considered the father of the adult comics, because of Barbarella. It could be called the forerunner of both erotic and adult comic art. The series became so famous that Roger Vadim made it into a movie - which itself became cult classic. Also in 1962, Forest became artistic director of the C.B.D. (Club des Bandes Dessinées).
Editor-in-chief of Chouchou magazine since 1964, Forest created 'Bébé Cyanure' and wrote 'Les Naufragés du Temps (art by Paul Gillon) for the magazine. He developed 'Marie Mathématique' for the Dim Dam Dom television series in 1965 and produced the photo novel 'Le Magiciennes' in Plexus. He returned to Vaillant publishers in the early 1970s and created 'Mystérieuse, Matin, Midi et Soir' and an adaptation of Jules Verne's 'L'Île Mysterieuse' in Pif Gadget. At the same time, he created 'Hypocrite' for France-Soir and later Pilote, a series that featured another erotic heroin. Forest also began working for television and writing poems and songs. In addition, he drew 'Les Contes de la Barque Saoule' in Métal Hurlant and Fluide Glacial.
He worked for À Suivre since the magazine's first issue in February 1978. There, he wrote the scenarios of 'Roman de Renart' (art by Max Cabanes) and 'Ici Même' (art by Jacques Tardi) and drew several comics of his own. In 1981, he wrote a final episode of 'Barbarella', published in L'Écho des Savanes and this time drawn by Daniel Billon. In the late 1980s, he came in charge of the comics section of Okapi magazine. After writing the novel 'Lilia entre l'Air et de l'Eau', he wrote the long comic 'Il Faut y Croire pour le Voir' (about 100 pages, drawn by Alain Bignon) for the Long Courrier collection of the publishing house Dargaud.
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